Life like Brownies Sometime it Taste Too Sweet and Sometimes Too Bitter

Mesti rasa macam lapar kan dengar brownies?
Kalau di fikir betul-betul kan, kadang-kadang kita makan brownies nie ada yang terlalu manis sedap sangat rasa nak makan and makan lagi. Tapi bila dah terkena yang pahit, terus lah orang tak berapa sangat nak makan.

Begitu lah kehidupan ada kalanya manis dan pahit. Brownies, sungguh pun nya berwarna coklat gelap namun ia menyimpan 1000 rahsia. Semua orang mengemar makan brownies tidak mengira ia berwarna apa sekali pun. Ramai orang suka memilih brownies yang dark and tiba-tiba je ada walnut, cheese ke dalam brownies tu. Ini bermaksud kehidupan ini, walaupun sejarah hidup penuh dengan sejarah hitam tidak bermaksud kita akan menjalani hidup yang sama pada setiap masa. Kerana kita boleh mengubah semuanya dengan adanya usaha dan ikhtiar plus azam.

Kalau brownies hanya kek yang biasa tanpa ada kekacang ataupun kelainan terhadap brownies itu mesti orang akan cepat bosan dan mencari yang lain. Begitu lah, kalau kita nak maju ke hadapan kita harus mengharungi liku-liku hidup dan sedia untuk menerima perubahan. Jika kita hanya stick to old fashion way never want to change, susah lah untuk anda untuk moving foward.

Ada kalanya brownies nie dari luar nampak keras jer, and dalam kepala gerenti susah nak makan cuz keras sangat. Jika anda berfikiran positif mesti anda tidak berfikir sedemikian mala anda terus nak mencuba mengambil risiko untuk makan brownies itu. Bak kata pepatah Don't Judge It'S Book By It's Cover. Tak semestinya di luar brownies tu nampak keras & dalam isi nya keras juga kan? Ada yang lembut di luar tapi bila di makan keras nya kek tu. Kalau nak ungakan dalam kedihupan seharian, memang ada benarnya.

Comments

Popular posts from this blog

Fly to SIBU

Moving On To The Next Chapter

What's in NazClie Enterprise ?