Do Not Give Up!

Do not give up? Is that you're usually hear from your friends, teachers, lectures or anybody ...
If you failed, it doesn't mean you're keep on failing on entire of your life.
All you have to do is just don't give up, take it as a experience, learn from your mistakes, keep on trying and I can tell you, a success is waiting for you if you're doing those tips.

Macam aku, aku tak dapat masuk ke IPTA oleh kerana Diploma aku bertaraf Standard Minimun di LAN and tak dapat pengiktirafan untuk masuk ke IPTA. As the result bila check kat UPU maaf Permohonan Anda Tidak Berjaya. Siapa tak kecewa dapat tahu berita buruk itu. Call ke UiTM Bahagian Pengambilan Pelajar, saya difahami yang Diploma dari Kolej saya tak dapat pengiktirafan and mereka tidak mahu menerima Diploma dari Kolej itu. That's suck.

Tapi itu tak semestinya sudah mematah semangat saya untuk meneruskan impian saya. Tak pe saya cuba lagi dengan menggunakan SPM aku. Buang masa nak sambung Diploma balik? Bagi aku tak lah ... Lagi bagus sambung Diploma balik kalau dapat masuk IPTA, banding masuk IPTS balik yang ada certain Sijil, Diploma, Degree, Master or PhD yang tidak dapat pengiktirafan langsung. Bukan nak cakap besar, tapi semangat perlu ada baru lah dapat berjaya. Insayaallah dengan keberkatan usaha and sabar mesti dapat menemui rezeki kita.

Comments

Popular posts from this blog

Fly to SIBU

Boba Milk Tea Phenomenon

FUTURE